- Ole Huld
Grilltennis // Konceptet
Kult-sporten GrillTennis er et skævt sportskoncept, som har vokset sig stort og nu er en blevet en hobby med job i. Her er historien om sporten der dyrker moustaches, høje hestehaler, vintage sportstøj, pandebånd og respektfulde knips.
Vinder Bedste Sportskoncept - Let's Play DAC - 2016.

Ide & koncept: For det første: Hvad er GrillTennis? 1: En kærlighedsbarn mellem cricket og ølbowling? 2: Et havespil med storhedsvanvid? 3: En gentleman-sport for begge køn?
Lidt af det hele! I GrillTennis kæmper tomandshold bevæbnet med strandtennis-ketchere om at placere en plastikbold ned i en kop, der står i en kuglegrill. Det handler om præcision, hurtighed og nerver af stål. De senere år er flere og flere spillere kommet til. Og de kommer for andet end selve sporten. De kommer på grund af stilen, de gode historier og det festlige fællesskab.

Historien om GrillTennis
Der er sket en del siden jeg stod i et sommerhus i Toscana i år 2000 med et hold venner og
gloede på en gammel kuglegrill og et strandtennis-sæt. Da det blev kedeligt at spille bolden frem og tilbage opfandt vi nogle regler og pointssystemer og DIY-sporten GrillTennis var skabt. Få hele historien HER.
I sommeren 2018 rejste GrillTennis-forbundet rundt i hele Storkøbenhavn i samarbejde med TV 2 Lorry, vi havde 28 deltagende hold til den store Glorry Cup-finale på Rådhuspladsen i København, vi afholdte nordjyske mesterskaber i samarbejde med kunstmuseet Kunsten og vi besøgte Go’ Morgen DK, da der var afbrændingsforbud, og man manglede noget fornuftigt at bruge sin grill til.
GrillTennis blev endda ophævet til undervisningsfag, da KEA (Københavns Erhversakademi) brugte GrillTennis som case i en 24-timers eksamensopgave på overbygningen i Digital Storytelling, og jeg har undervist i GrillTennis på Multiplatform Storytelling i Aarhus. .
Og ja, nu er ligaer i København og Haderslev og på et universitet i USA har man også taget sporten til sig og der mødes man hver fredag og spiller GrillTennis og hylder alt dansk.
Det fortjener et KNIPS!
Saamarbejdspartnere:
DR
TV2 Lorry
KEA
+ mange flere
Målgruppe:
Alle med en smule boldøje i alderen 15-70 år - begge køn
Min rolle:
Koncept
Kommunikation
Salg
Projektleder
Afvikler


